15 February 2011

12 rabiulawal






salam maulidul rasul. : )

well hari ni maulidul rasul.and pihak college hantar their students denga ceramah kat MASJID SULTAN ABU BAKAR.some of the students tolong jadi rewang,and some of them just pegi denga ceramah je.woke up at 6.50am.quite late right?i know.hehe.sepatutnya beerkumpul pukul 630am.tapi x mampu ah.da lambat.nasib bus still ada lagi.last trip.alhamdulilah ada jugak rezeki nak pegi masjid.then sampai.terkejut tengok masjid.Subhanallah.cantiknyaa masjid ni.my first impression.vintage,classic and beautiful.besar pulak tu.and SULTAN JOHOR datang.first time jumpa.agak jakun okay.hehe.ramai jugak org yg datang.ceramah pasal maulidul rasul.urmm agak kehanyutan sedikit disebabkan syaitan bergayut atas kelompak mata.sangat beratt nak bukak mata.tapi telinga still bole mendengar lah.Alhamdulillah ada jugak info yang aku dapat.then,makan timeee!hehe.makan dalam dulang.nicee.x pernah makan mcm ni.first time.syiokk doe sebenanye.then tunggu bus until 12pm.nasib baik x masuk zoo.nomee ajak pegi zoo sbb dia nak tgk tiger.-________- . next time lah.bila dapat nxt elaun.padahal tiket rm3 je.kat KL mahal nak mati.smp RM40 aku kene bayar.haishh.jumpa bintanag jugak.x paham ah aku.hahaha.
*pengorbanan Rasullah terhadap umatnya sangat besar.tapi aku tertanya.apakah pengorbanan kita terhadap Rasullah?berbagai ragam manusia zaman sekarang.peperangan,maksiat,kes jenayah,homoseks berleluasa.aku x mampu nak berkata apa apa sbb aku pun x sempurana mana.aku cuba untuk berubah ke jalan yang benar.insyaAllah.

No comments:

Post a Comment